söndag 18 april 2010

Empty home .. empty heart


När jag kom hem igår kändes det inte som om det var mitt eget hem, så bortstylat det var :) Var mer som att dyka in på ett hotell typ.. Det ekade till och med!

Igår var det meningen att jag skulle dykt upp hos Vicky för hon skulle ha tjejmingel och fira sin 25-års fest.. Hade som planerat ställt klockan för att komma upp i lagom tid till 13-tåget. 11 börjar min väckarklocka ringa; 11:05 går jag upp. Bara för att så kollar jag min sms-biljett jag beställt via SJ.. Tåget går 11.10! Aaaahw! 4 minuter från sänguppgående läge till centralstation..det är ju stört omöjligt? Trots en brorsa som står å säger -Du hinner! Ahmen jovestt serru! Jag hade gjort samma tabbe ännu en gång.. varit så nära på att boka ett tåg och sedan kommit ihåg detta men ändå bokat ett annat.. Kändes lite extrasurt då jag betalat för 1:a klass för en gångs skull. Gick in på SJ direkt och pga vulkanen så är de flesta biljetterna sålda och de med 13-tåget är slut.. jag kunde inte hinna till Vicky.. Jättetråkigt verkligen, och om du läser detta gumman...förlåt 1000ggr om! Det blev ett kvällståg som såklart var runt 40min sent. Men det var lugnt och skönt.. kom innanför dörren runt 23 igår.

Himla tur att jag var så trött igår så jag somnade relativt snabbt och smärtfritt, jag gillar INTE att vara ensam på nätterna.. är så ensamt utan mitt hjärta och sängen känns så enormt stor. Fast jag antar att det bara är att vänja sig.

Går in i V.30 idag också.. shit, tiden går lite väl fort tycker jag. Men vad ska man göra, bara att följa med. Ett antal boende ska tittas på i veckan iaf.. Annars har jag lagt den mesta oron på hyllan.. Alltså i värsta fall får vi flytta mitt när knodden föds, eller veckan efter, eller en månad. Hursom kommer allt lösa sig till det bästa iallafall.. fast det kan kännas rörigt just nu.

Det gäller bara att inte tappa bort sig själv i röran...

2 kommentarer:

  1. allt löser sig =) Å snart kommer älsklingen hem! Tänk att jag glömt av att jag hade blogger ..Kostigt att jag inte varit aktivare med tanke på hur mycket dagbok som skrivs hemma...Antar att papper å penna är min grej :P

    ps.. tjusig säng..håller med,det ser stylat ut =)

    SvaraRadera
  2. Älskling, det blir fler fester tro mig=) Du var med i mina tankar hjärtat! Tack för fikat och mattan idag=) Vi höres=) Pusss pusss


    Vickey

    SvaraRadera

Vad tycker du?