torsdag 22 april 2010

surkärring i plural

Jag skulle behöva ta mig till kontoret för att hämta/skriva på en ledighetsansökan från min tjänst samt ändra mina kontouppgifter hos en annan.. Nu är det så illa att jag verkligen får ont i magen av att gå dit.. Tanterna/damerna där är så himla otrevliga trots att jag verkligen gör allt i minsta makt för att visa dem respekt, talar tydligt, vänligt, ursäktar mig om jag råkar stör deras dyrbara tid osv... fytusan för sådant folk.. De anställda som jobbar med personalfrågor borde gå en kurs i hur man behandlar folk.. elr ska man säga sina kollegor (?)

Det finns en (läs EN) som jobbar med vikarierna, Oooh my, jag uppenbarligen älskar henne. Hon är en vän och en jämnställd. När hon ringer för att fråga om man kan jobba extra kan man faktiskt bli sittande med henne i telefon i 30 minuter. Hon frågar hur det är med en, berättar om ett minne, önskar en lycka till osv. Det är SÅ man jobbar med personal!

Alternativt skiter jag i att åka till kontoret idag.. känner mig inte på humör för något som jag vet kommer sänka mitt humör ytterligare.. Känner mig nedåt och hängig.
Funderar på att kolla om det finns några schyssta tåg mot Örebro nästa vecka.. men SJ är ju bara till för höginkomsttagare så man kan lika gärna ta bilen varesig man är 1 person eller fler.. illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?