fredag 16 april 2010

Sådär allmänt seg

Okej nu känner jag att jag fått min beskärda del av ledighet.. jag börjar få tråkigt =/ Egentligen är jag mer eller mindre rörelsehandikappad. Igår lånade jag mors cykel för att ta mig upp på stan. Cyklade mest i växel 1 & 2, ändå var jag totalt helflåsig när jag kom fram.. illa! :( Men cykeln kändes bra, en förlängning på mina ben och jag kunde ta mig fram i någorlunda normalt tempo.

Har köpt en silverkedja nu till min förlovningsring. Mina fingrar, fötter och ben har börjat svullna och ibland är dem riktigt stora, så för att slippa såga upp ringen en andra gång så fick den åka på kedja (:

I måndags var det meningen att fotografen skulle hem till oss 8.30 för att fota vårat stylade hem. Thomsen och jag gick upp i ottan (7) för att fixa det sista med fruktkorgar, putsning, kuddfluff och moppning..Eftersom vi gått och lagt oss vid en 3-snåret var vi lagom fräscha. 8.45 var vi klara och jag utryckte mig -fan vi hann precis. Då Thomsen korrigerade med att det gått en kvart över tiden..Jaja, en kvart det är ändå en mänsklig försenelse (finns det ordet?) Hursomhelst så blev klockan 9. Vi hade hela tiden balkongdörren på glänt ifall fotografen inte skulle ha kod så kunde hon ropat till oss.. Vi kikade ut och gissade om inte det var den bilen som var fotografens. Vi kollade på något ringprogram på tv där alla gissade fel och pengasumman blev högre och högre... vi ringde och sms:ade för dem puckona hade ju fel svar hela tiden och vi rätt såklart! Aaawh... 60spänn i sjön =( 9.30 Vi funderade på om inte tiden blivit missuppfattad samtidigt som vi började känna stress inför att vi skulle upp på stan. Vi hade hört av oss till vår mäklare men han svarade inte. Tillslut vid 10.30-snåret eller efter ringer mäklaren upp och frågar om det inte kommit någon fotograf.. nääe säger vi. Men schysst som han är bränner han över till oss på 10min tar hemnyckeln och bokar in en ny tid med fotograferna (som bortförklarar sig TROTS att det står i ett mail till vår mäklare 8.30 den 12:e) .. samma e.m.

Men jag har fortfarande inte fått bilderna som skulle kommit dagen efter... aaahr! Blir så irriterad =( Men mest av allt är jag nyfiken.. Mycket nyfiken på hur de putsade fönstrena reagerade i solljus.

Undrar vad jag ska göra idag.. Solen skiner, men hur länge?
Jag orkar liksom inte gå upp på stan.. och mamma har cykeln
Bussarna har ju bytt nät också..vågar man sig på en sådan varm och skumpig ride?
Har jag ens ett busskort med pengar på? Eller ha de bytt ut dem också till nåt microchips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?