tisdag 27 april 2010

Sockerchock

Oh my!

När jag 20.33 hade påbörjat min fasta så blev jag självklart jättetörstig på en gång.. Tror visserligen det var mest psykologiskt. Vaknade redan runt 5.40 någonting och skulle inte upp förrens 7.20 (för att inte vara vaken för många timmar innan testet). Jag är en frukostmänniska och redo för frukost så fort jag vaknar så magen började knorra fort. Jobbigast var öknen i munnen. Gick upp och gurglade lite vatten.. gooott!

Väl på MVC så blev jag insläppt först 20min efter utsatt tid.. men fasteblodsockret var ok.. fick ett rum med en hård brits fast jag valde att sätta mig i väntrummet istället.. BM ställde klockan på 2h och förbjöd mig att röra mig.. endast till toan i nödfall.. höll på att nicka till flera gånger där i soffan och ville bara hem. Efter sockerblandningen (som var som målarfärg i konsistensen) så blev jag "mätt" och det var ju schysst ^^. Slutresultatet var bra och visade på att jag inte har någon diabetes -phuw- Tror bebisen fick en sockerchock där efter drinken för den stutsade runt så hela magfettet dallrade hej vilt. Efter sticket så stack jag till närintilligande cafét för snabbintag av ost/skink-smörgås; tror aldrig jag har ätit en så god macka förut.

Just nu är jag grymt sugen på att sova. Vet ej om jag ska ge mig in på det faktiskt. Istället ska jag nog bädda om sängen och börja fota lite.. är kamerabatteriet ens laddat liksom?

Kaffe.nu

2 kommentarer:

  1. skönt att testet visade bra resultat!
    passa på att vila och sov mycket innan bebis kommer för sen blir det inte så mycket av det :p

    kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för dina söta ord på min blogg. Blir Alltid! lika glad när du har skrivit något! Det värmer! =) Hujj, fasta är jobbigt! jag är likadan, det där med att magen nästan kurrar direkt när man vaknat... då är fasta hemskt!! Skönt att proverna var bra!! När är bebisen beräknad att komma?? =) Super många kramar Pea!!

    SvaraRadera

Vad tycker du?