onsdag 8 december 2010

mäklaren på ingång

Alice & Thomsen käkar frukost

Väntar på Jonathan ;)
Han är mäklaren som sålde vår lägenhet.
Han kommer hit för att hämta en nyckel.
Inte nyckeln till mitt hjärta utan en till källaren.
Jag ska ge han nycklar.. en hel drös! Hoppas någon funkar
Alla leftovers ska han få.



Jag skottade på P-platsen idag.
Satte på sittdelen till vagnen och lillan satt så snällt och tittade medan jag slet i min anletes svett.. säkert 40 min höll jag på. Avslutade med trallen vid ingången.. aah! Sedan var jag så slut att det inte blev någon promenad. Barnvagnshjulen ville inte det heller så vi avstod helt enkelt. Hursom så blir nog sittdelen kvar, märks att hon blev lugnare av att få vara med lite och se vad som händer.

Idag gick det även framåt i "smakis"-världen (ogillar det töntiga ordet). Alice blev efter några skedar morot&potatispuré så till sig att hon skrek av skratt och glädje. Hoppade ivrigt och blev helt skakig om jag inte snabbade mig med skeden tillräckligt.. det är SÅ det ska vara, mammas tjej ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?