torsdag 16 december 2010

Alla halkskadades dag.

Har varit till vårdcentralen... gled på isen hela vägen dit! Ett par nikesneakers med flat sula är inget skodon jag rekomenderar i detta väder.. ska faktiskt skaffa mig isdubbeskor med lurvig insida.. mamma har sådana och dem är mäkta bekväma och praktiska.. inget man går på stan i dock eftersom det klockklickar så störande på affärernas golv och blir snorhalt.. tvärtomeffekt helt enkelt.

Nåväl var iaf på VC för att ta prover för min sköldkörtel (fick jag det rätt Looket?).. mina symptom + ärftlighetsfaktorn spelar ju in väldigt mycket. Vi pratade även lite diabetes eftersom det finns en ärflighetsgrad i det också (från mormor & pappa).. dock vet jag inte vilken typ pappa hade... osundhetsdiabetes I guess.. Vet inte när jag får mina svar.. kanske om 2 dagar (lördag??) eller om 3 veckor eftersom hon skulle på julledigt.. annars får jag höra av mig? Hmm, bättre info än så kunde jag fått. I dagsläget väger jag lika mycket som jag vägde när Lillan föddes, kändes enormt pinsamt att nämna vikten till doktorn och hon häpnade och trodde inte sina ögon.. "jo jag har dödligt hög BMI och jupp jag borde vara mer död än levande.." Hon sa bara "du ser så..euhm inte ut att.. så ja, pigg.. inte så" Förstår vad hon ville mena åtmisntone.¨

På radion i väntrummet fick man veta att det i nuläget är 7h väntetid på akuten pga alla halkolyckor .. även unga hade problem. Hmm; det dära ordet akut fick helt plöstligt byta om till akut inom sinom tid.

Ska laga lite mat och sedan ska jag sätta mig och söka ett jobb och svara på en kär väns mail.. hade svarat redan i förrgår sådär långt och sen råkade allt bugga upp.. H*n kanske tror att jag inte bryr mig för 5öre.. but I'll do darl (om du läser detta och vet vem du är).. -<--@

Nästa blogginlägg så kommer det mest massa bilder som jag valt ut.. moments :D

1 kommentar:

Vad tycker du?