onsdag 22 december 2010

julkaos

Alice har en stor hatkärlek till majskrokar :)

Usch vad kaosigt allt blir såhär dagarna innan jul ..
Klockan 12 vid lunch idag var det kaos på Ica.. folk körde fast i snömodden och åkte mot enkelriktat, tutande och inga lediga parkeringsplatser. Jag gillar inte sådant :( Eftersom vi bara lånade parkeringen för att snåla så gick vi lugnt förbi alla julstressade knasar och upp till centrum.. Lindex & Edel's fick räcka idag ;p Väl på Lindex fick jag ett mycket trevligt samtal från en mycket trevlig pärla --<-@ Sorry om jag lät lite disträ men det är inte det lättaste att shoppa, hålla varor och sedan mobilen med lillfingret..fick väldigt fina nyheter iaf :D

Det enda jag gillar med julen är knäck, skinka och granbarrsdoft. Alltså mest ätbara grejjer. Gin är lite granbarrsaktigt men det räknas inte.
Jag försöker hålla lugnet dock.

Måste iväg till affären igen imorrn för att inhandla min beskärda del av julmaten.. borde det vara kaos runt 20 dagen innan julafton? Även om det inte är det är säkert allt slut :)

Usch finns 2 saker som jag är enormt trött på.. jobbiga Traderafolk som fuskar med frakt om vartannat och FL-debatter.. *sucksuckdubbelsuck* Bara för det fick jag ett enormt IKEA-sug bara sådär..

Ska kontakta mor och se om hon får igång bilen.. kylarslangen var ripoff tydligen.. Brorsan är väl inte den varsammaste att köra kan tänkas.. Motorn kan ha tagit skada men jag hoppas verkligen inte det.. vill verkligen ha henne här över jul.

1 kommentar:

  1. Alltså, är inte Alice väldigt lik någon av dina bröder där? Typ din yngsta? :p

    God jul på er hela familjen!!

    Kramar

    SvaraRadera

Vad tycker du?