onsdag 8 december 2010

Just typiskt

Alice är inte den typen av bebis som gillar några 3-timmars lurar på dagen inte.. Förr gjorde hon ju det och då kunde man passa på att dona lite. Nu är det mer sällan faktiskt.

Så nu när hon somnat in så tänkte jag:
  • Ringa tandläkaren för att byta kontonr för autogiro samt adressändra
  • Ringa Seko för att tigga halva medlemsavg. (vilket man får efter 6mån "ledigt")
  • Avsäga mig Handelsbanken
  • Ringa VC för tidsbokning av blodprov (sköldkörteln)
  • Ringa chefen för att berätta att jag ska komma tillbaka.. samt lite annat småfrågeri
De första två punkterna har tillfällig rast/lunchstängt.. vårdcentralen har ju dropin nuförtiden och chefen borde snart gå på lunch/rast så känns olägligt att ringa nu.. Funderar på att förbereda lillans skötväska eftersom jag funderar på att ta lite frisk luft..kanske försöka skotta fram bilen; eller åtminstone kolla hur illa det är :(

Jag kom på en sak förra veckan.. mitt sjukintyg har gått ut. Kommer jag få ett nytt? Även de smala tjejerna på jobbet får fingret om att de har några cm för mkt runt midjan. När jag började jobba så fick jag knappt gå på så hur ska det bli nu? =/ Illa. Att jag "precis" fått barn hjälper ju inte på midjemåttet direkt heller..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?