tisdag 7 december 2010

Öppna förskolan

7 Dec 01.44
Snön ligger vit på taken
Endast Annsi är vaken
(åtminstone här)









Dagen har bara rusat fram idag :)
Kände mig lite nedåt när jag vaknade så känns skönt att det snart är dags att somna om i hopp om att vara lite gladare imorrnbitti.

Idag träffade jag granntjejen för första gången (åtminstone på "riktigt"). Hon (Vi kallar henne L) är verkligen underbar och jag tror vi kommer utveckla en bra vänskap OCH grannskap. Vi gick tillsammans till Öppna Förskolan där det droppade in en hel del andra barn. Alice och L's ena dotter var de två minsta; Resterande ungar kunde gå eller åtminstone sitta så antar att de var runt 8mån och uppåt... 3h var vi där och de bara rusade fram. Jag å L pratade mest med varandra, de andra verkade lite sammansvetsade eftersom detta var sista gången för denna termin och de redan lärt känna varandra. Fanns en annan tjej där som såg lite "ensam" ut så när ÖF startar nästa termin så är det jag som "hoppar på" henne :)

Eftersom vi var i en kyrka så skulle det såklart gudas å jesusas lite.. De två tjejerna + pianisten som höll i allt har väl en kristen tro men jag antar att ingen av oss som var där har det.. Nåväl; Kyrkan är ju de enda som håller i gång någon form av träff/aktivitet som är gratis för småbarnsföräldrar..

När jag kom hem var jag så peppad att jag skottade 3 tag innan jag tröttnade.. Lagade även mat till mig själv :) Nu blir det kvällsmys och plock.

Har glömt sätta in bild på min klippning förresten.. dum som man är tar man aldrig en på själva klippdagen eftersom man aldrig aldrig får till exakt likadan frisyr igen.

1 kommentar:

Vad tycker du?