söndag 12 december 2010

Bubblar i magen

Låv jo häry bastard


Åh det bubblar i min mystarm..
Imorrn kommer min älskade sjöman hem :)
Det är kyligt ute och motorvärmaren kom inte igång (?)
MEN vad gör det för inga negativiteter kan göra mig ledsen.
Han är i Oslo hamn just nu, bara 269,7km ifrån mig..--<-@

Ett kärt djur har förlorat sitt liv förresten.. Pricka 17 år gammal! Jag vet inte hur gamla katter blir i normalfall men det känns åtminstone gammalt? Pricka har liksom funnits där forever och det är sådant här som får en att förstå att vi faktiskt blir äldre. Tiden står inte still även om vi önskar det ibland. Ibland tänker jag även på min gamla käre Figgaro och kan känna mig lite sorgsen. Han blev ju kvar när vi stack från farsan och jag hade enorm ågren över det. Pappa såg Figge som sin son eller till och med vän (den ende) så det kanske var lika bra att han blev kvar. För mig var Figgaro mer än en katt; Han hade sådan stark personlighet även om han kunde gå på hårt mot de han inte tyckte om. Dock fick han njurproblem, något som är vanligt bland katter och var tillslut så sjuk att han blev tvungen att sövas ned; Nu har de åtminstone varandra.. vila i frid Pricka & Figgaro.

2 kommentarer:

  1. Annsi, jag visste inte ens att du hade en blogg! *lägger till i favoriterna*

    SvaraRadera
  2. hihi, mystarm ;)

    Ja, ska iväg antingen imorgon eller på fredag och leta efter klänningar, får se vad det blir. Tror inte användbarheten är så stor när det gäller leopardmönstrat, men fasen så snyggt det är!! Kanske skulle unna mig en i julklapp, alla klänningar i kollaget är ju från H&M så dem var ganska billiga :)

    Sorgligt med kissemissen :( Alltid lika ledsamt när ett husdjur dör..

    Hoppas allt är fint med dig och familjen.

    Puss puss!

    SvaraRadera

Vad tycker du?