torsdag 2 december 2010

tjugohundratio.tolv.nolltvå

Då var man tillbaka då :) Ska försöka göra en liten snabbupdate för att få det nedprintat (mycket för min egna skull då minnet sviker alldeles för mycket)

Örebro
Åkte faktiskt hem till Örebro den 22-29 december med ganska kort varsel. Mamma skulle opereras för sin struma och jag ville gärna vara där med henne. Dock visste jag inte om jag skulle våga/orka/klara av en 4h tur med Alice i baksätet.. men det gick superbra! På hemvägen snodde jag med morsan upp för bilsällskap så hon är kvar här nu och vi myser för fulla muggar

Väl i Örebro fick jag mest umgåtts med familjen faktiskt; Eller ja mest mamma eftersom Andreas sov och David hängde på andra håll.. socialt värre! ;) Fick träffat E och hennes tjej.. ååh så söt hon blivit och vad hon växt! :) Började till och med böla när vi satt och dem "lekte" lite med varandra. Allt känns så "ödet" ibland och att jag är sådär supersentimental gör det inte bättre.. Det är ju verkligen "oss" fast 25 år senare. E & Jag lever vidare.

Påväg hem stannade vi på ett "lkw-hak" för att ta en bit lunch.. jag anser visserligen att det är en av de fräschare som finns mellan Örebro-Gbg men jag antar att det var något dåligt jag fick i mig. Dagen efter började jag få frossa och tillslut låg jag och testamenterade bort olika ting inför min död ;) Mådde sjukt dåligt och jag ska vara glad att både mor och T fanns tillhands då jag blev lika hjälplös som ett litet barn..

Tankar kring struma/Köldkörteln
Mamma skulle ju opereras för sin struma men de blev tvugna att ta köldkörten också. Fick höra att även mormor tagit bort sin så nu funderar jag på om jag också kan ha problem med denna. Tydligen ska det vara ärftligt och jag stämmer in på de flesta, alltså nästan alla, symptom. Symptomen skriver dem även är så lätta att förbise eftersom de påminner om känslorna av att vara småbarnsförälder.. man går upp i vikt, känner sig trött, glömsk, fryser. bla bla!

Just eftersom mamma nu gjorde denna operation tänker jag be om ett blodprov som visar om jag har en underproduktion av hormon från köldkörteln.. Jag vill inte att det går för långt. Visar det sig att så skulle vara fallet blir det livslång medicinering (förmodligen med Levaxin) men hellre det än att battla med onödiga symptom.

BVC
Alice var och fick sina 5-månaderssprutor idag och det gick över förväntan.. till och med bvc-tjejen var förvånad. Hon skrattade efter en minut och visade inga tecken på ledsamheter. Nu på kvällen har hon fått feber men är väldigt skrattig och lite groggyaktig.. vi skrattar mest åt hennes knasiga stil, pluttan =) Dock fick både jag och T en liten hutning eftersom vi båda "öööh:ade" när bvc-tanten bad oss sjunga inför spruttagningen.. Hallå, jag sjunger inte inför "främlingar! 8175g och 64,5cm.. duktig flicka!

Även exemen är på topp.. lite kvar på armen men ansiktet är porslin; Så snart blir det provokation igen.

Vinter
Sålänge det ligger snö på backen och det inte är slaskigt är jag nöjd.. men tusan va kallt det är! Vart tog varmblodiga jag vägen? Förr kunde jag gå i princip näck på vintern men nu fryser jag seriöst ihjäl. Nedan är 3 bilder från Olseröd i vinterskrud

Övrigt
Julfest is coming up.. Imorrn ska vi in till Gbg en sväng. Thomsen måste utöka sin festkostym och jag kanske "råkar" hitta något jag med. Mor följer med som moraliskt stöd och underhållning åt Alice. På lördagsmorgon hoppas jag få en snabbis på 3timmars-secondhanden och kanske finna en röd liten clutch













3 kommentarer:

  1. Vi har också problem med sköldkörteln i vår familj. Alla utom pappa och jag äter Levaxin i skrivande stund. Syrran fick det efter förlossningen av Natta så jag hoppas du inte får det... kramkalas

    SvaraRadera
  2. Om du misstänker att du har problem med sköldkörteln så kolla upp det vännen. Jag äter ju levaxin sedan flera år tillbaka och det funkar jättebra=)

    Hoppas mammi mår bra efter operationen!

    Fina vinterbilder=) Ser sjukt idylliskt ut;)

    Puss puss
    Vickey

    SvaraRadera
  3. Va mysigt att träffa er vännen! Hoppas det blir snart igen :D

    SvaraRadera

Vad tycker du?