måndag 24 maj 2010

Att ta mod till sig

Idag tog vi sovmorgon.. mycket för att vi kunde! :) I vanliga fall hade Thomsen gått på båten vid 13-snåret men idag skulle personalstyrkan åka över med Carisma så dem behövde inte åka förren vid 15. Vi började med en frukost bestående av kinabuffé ^^

Efter det körde jag Thomsen till terminalen och tro mig när jag säger det så körde jag hem själv..genom Järntorget och längst Linné! Jag gillar inte att åka på vägar jag aldrig åkt där det finns rondeller och svängar åt 700 håll.. iaf inte själv! :) Men det gick galant och det gav mig mkt större självförtroende i min bilkörning.. Kommer att hämta pågen på måndag också så det blir lite mer ensamkörning för min del, kanske ska jag pröva motorvägen dit? (= Är mest rädd för att hamna vilse.

Vi var och kollade på ett hus i Bolltorp (fint område inte långt ifrån Mölndal) men la ned projektet på en gång.. var alldeles för mycket renovering för vår smak. Mäklaren var sjukt påstridig på alla som var där och vissa flydde med hals före huvud.. han tvingade oss nästan till att lägga ett bud.. men vi sa att vi skulle höra av oss... han har ringt nu 3ggr sedan dess.. Hallå, jag sa att jag hör av mig! Det innerbär inte att han ska söka mig i all oändlighet? Förstår han inte att jag inte är intresserad!

Även ett annat telefonspöke har ringt 2ggr, nämligen farmor. Dock har jag missat samtalen men jag får väl ringa upp. Det var runt 10 år sedan jag träffade henne personligen sedan dess kanske vi har hörts max 1-2ggr om året (för att tacka för ev. julkort och födelsedagspresenter) Hon berättar alltid hur ledsen och besviken hon är att jag aldrig hör av mig eller hälsar på.. Come on! Det ligger väl på båda att höra av sig eller att hälsa på? Har hon inte hört från mig har hon ju sannerligen inte ringt mig heller.. men nu när hon väl har gjort det så får jag väl ringa upp! Antar att hon undrar varför jag inte hörde av mig på hennes födelsedag? Hon fyller ju samma dag som Looka om jag inte minns fel, det var ju inte jättelängesen.

Det värsta är att hon är en total främling för mig, jag är inte alls bekväm i att snacka telefon överhuvudtaget, speciellt inte med någon jag icke känner. När vi träffades en snabbis sist hade Rolle precis kommit hem från Australien och vi var dökära typ.. nu bor jag i Göteborg med Thomsen, vi är förlovade och ska snart ha barn.


Jag & Farmor i båten för X antal år sedan..

*samlar mod och ringer upp*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?