lördag 22 maj 2010

sova sova säng säng säng.

Igår var vi på föräldragrupp igen. Eller rättare sagt så var jag det, för Thomsen var det ju första gången.. Vi pratade enbart om förlossningen i stort sett och det var inte mkt nytt som jag inte hunnit insupa.. Känns som jag haft ett enormt skolprojekt dem senaste åren vilket har eskalerat detta år då såklart.. Har aldrig varit så intresserad av ett ämne som just detta.. men nu börjar jag tröttna på det faktiskt =D Man kan inte läsa sig så mycket till hur man ska och inte ska göra, det får bli som det blir helt enkelt och när väl ett problem uppstår så får man ta reda på fakta då..

Efter föräldragruppen var det besök hos BM och min sockerfria kost (host iaf frukost) har gett resultat.. ligger på fina 5:an än så länge och jag är nöjd med det resultatet.. känns härligt att inte få bannor! Även vikten är relativt stadig.. 300g på 3 veckor.. helt normalt för denna period när bebis i stort sett skjuter i vikt.

I övrigt lunkar jag på här hemma.. astråkigt ömsom och ömsom helst slut.. När Thomas är hemma får jag mer energi eftersom jag oftast känner mig mycket gladare.. Jag orkar inte göra värst mycket när jag är ensam utan då kan det bli 1 sak om dagen (ex handla eller lämna ett paket i Mölndal). Annars blir det mycket dator och surf.
Mina dagar på www.familjeliv.se kan innebära att sitta i forumen i timmar.. ibland blir jag så upprörd på saker och ting! Men samtidigt är det skoj att disskutera och det finns verkligen en miljon olika frågor att disskutera.. sex, barn, relation, mat, etik & moral..bla bla.

Idag sov jag riktigt superlänge... hmm, säkert till 12.45 iaf :)
Dock vaknade jag jättemånga gånger men klarade inte av att gå upp då smärtan i höfterna och fogarna gjorde alldeles för ont om jag rörde mig, så jag blundade och somnade om.

Thomsen och jag åt lite frukost sen tog vi bilen och drog på jakt efter en fläkt för honom att ha i den svinvarma hytten på båten. Vi hittade ingen vettig så jakten fortsätter imorrn.

Är även på jakt efter spjälsäng.. Det får bli den från Ikea i värsta fall men den är så himla tråkig! Dock är den prisvärd. Vi hade tänk hitta någon fin beg. annars och köpa en ny madrass och använda den man ev. får med i reserv. Vi vill ju inte lägga för mkt pengar på något man inte vet om det kommer användas.

Ska ta bilen in mot stan nu och hämta Thomsen & Nathan som varit och sett Ironman2. En film jag gladerligen slipper se :) För mkt testosteron för min del ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?