tisdag 25 maj 2010

Personligt rekord

Inte för att det är något att vara nöjd eller stolt över.. men när jag tittade på klockan "imorse" med korniga ögon insåg jag att den faktiskt stod på 14.22.. illa! Nej usch och fy, har sovit bort hela dagen verkligen.

Åt frukost och surfade lite sen kunde jag påbörja tvättiden vid 15.30. Har sista maskinen på övertid nu i torktumlaren.. men det struntar jag i, har dem så sjukt kasst med tider så tänker jag köra övertid..

Igår ringde jag farmor men ingen svarade, antar att dem är ute i det fina vädret. Ska försöka ringa imorrn igen. Idag tänkte jag även ta tag i andra lite produktiva grejjer.

Chattade med FK för att få tag i en blankett så Thomsen också kan skicka in sin årsinkomst och därmed få sin SGI utberäknad inför de 10 tillfälliga föräldradagarna.. Christel i chatten sa att jag skulle ringa FK istället *suck* okej ringer FK och sitter i kö...trots de 95 personerna framför mig så går det fort och jag får en Norrländska att tjåla med (älskar den dialekten). Norrländskan sa att jag skulle skippa den blanketten och ändra inkomsten när vi väl sökte dessa dagar.. aja allt slit i onödan med andra ord. Jag förstår mig inte på FK's alla papper och jux som ska fyllas i.

Vidare hörde jag av mig till Mölndals Stad, eller rättare sagt Arbets- och familjestödsförvaltningen. Är man ogift så måste man ju styrka faderskap och i samma veva skriva på gemensam vårdnad etc. Så jädra töntigt egentligen, som om Thomsen skulle vara med far till barnet om vi hade en ring på fingret extra. Idioti! Men dem som har hand om just dessa frågor har bara telefontid mellan 09-10. Finurligt för mig som vill sova då *suck igen* Tur att man kan fixa dessa saker innan bebis är född för jag har ingen lust att dra dit sen.

Så av dem 3 viktiga grejjerna (Fk, ringa farmor, boka tid för faderskap) så blev ingen direkt gjord.. Det känns träligt! (:

Såg att jag missat ett samtal från någonstans i GBG också.. det var nog dem som väckte mig också. När jag sov som skönast så antog jag att det var mäklaren och sket fullständigt i signalerna. Det visade sig att det var Babyproffsen så jag antar att vår vagn kommit till dem nu och att vi ska hämta den någon gång nästa vecka :) Skoj!

Sitter och pimplar citronvatten.. sjukt gott samt att det ska ha lite av en vätskedrivande effekt sa bm.. bra nu när jag samlar vatten.

Beräknat bebisdatum om 39 dagar.. låter inte mkt alls! Iiih

1 kommentar:

  1. oj bara 39 dagar kvar!!
    kan du inte lägga in lite magbilder? alltid kul att se sånt ju :)
    kramar

    ps. du kan vara lugn. jag ska inte sluta blogga :)

    SvaraRadera

Vad tycker du?