måndag 10 maj 2010

Piip piip

Okej sms:en rasar in här :)

Vi la vårat maxbud tillslut eftersom någon redan lagt grundbudet.. Mer än så vägrar vi ge då boendekostnaderna utöver hyra/lån/amortering skulle bli nästan 1500-2000kr & då blir slutsumman saftigt.. Vid varje nytt bud får jag ett sms ^^ Spännande faktiskt för då kan jag följa med i budgivningen utan att buda :D

Det har kommit in lite andra intessanta lägenheter faktiskt och vi har funderat lite mer på om vi verkligen MÅSTE bo i ett radhus med tomt typ.. Jag hade ju en liten gräsplätt som dröm. Dock verkar alla dessa br-radhus ha så himla dyr el och vattenkostader som läggs på hyran vilket gör en månadskostnad på uppåt 10papp.. det tycker jag är saftigt! Då bor jag hellre i en fin lägenhet.

Detta är min krav/önskelista för ett boende:
Tvättmaskin och gärna torktumlare
Fräscht badrum
2,5-3 sovrum minst (vi vill gärna ha ett rum till spel-rum/gästrum)
Gärna fräscht kök .. helst med diskmaskin
Om det är lägenhet gärna BV alt. hiss för barnvagn
Gärna bredband via ComHem (helst inte adsl)
Om stället ligger längre bort, gärna bra kommunikationer (minst 1gång i timmen)
Dagis i närheten (finns nästan alltid där vi tittat)
Området ska ha en feelgood-stämning :D

Några fina plus i kanten:- Badkar
+ Garage (eller att det går att köpa till)
+ Tomt/trädgårdsplätt/terass m. rabatt osv
+ Rostfria vitvaror & köksö (Thomsens dröm)
+ Man känner någon i området
+ Det finns mataffär runt hörnet

Vi har kollat boenden som har det som är i översta listan och de har varit super, tyvärr har priserna dragit åt skogen, ja det är klart eftersom många andra efterfrågar detsamma :) Hade man bott tex i Mariestad ligger boendepriserna på 1/3-del av de runt Göteborgstrakten.. det är ju typiskt att det är här med omnejd man vill/behöver bo.

Spännande nu verkar budgivningen stannat till lite 95 000 över vårat maxbud som vi la för mindre än en timme sedan.. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?