söndag 30 maj 2010

Döden

Igår när jag var på Hemköp så införträffade sig döden.. Jag märkte inget först eftersom jag gick med headset och tjötade med morsan men jag kände av en "stämning" på irrande personal och folk verkade glo nämnvärt åt kakorna (?). Det visade sig att en medelålders+ hade trillat ur sin permobil och fick HLR av en Securitasvakt.. hur många minuter de redan hade försökt med honom vet jag inte, men när jag lämnade stället 7min så hade ambulanspersonalen tagit över.. Om jag inte minns fel så är man åtminstone hjärndöd efter mer än 4min utan syre?

När jag gått hem och var precis utanför Akuten (en promenad på 10min) så kom det en ambulans från cenrumkärnan med blåljusen på.. OM det var denne man vet jag inte, man kan alltid hoppas..

Igår var annars en rätt så vanlig dag i mitt liv just nu.. postade ett paket, handlade lite och sedan inte mkt mer :) Kände mig lite feberfrossig.. Svärmor och svärfar bjöd över mig på Entrecote, potatisklyftor & sedan efterätt med jordgubbar och grädde.. SOM OM inte det lät supergott :S Köpte mig en pizza istället och har stark ågren över den idag.

Söndag vilket innebär städdag.. vilket egentligen innebär att röjja undan alla spår på total misär här hemma :) Ibland får jag ett ryck och plockar in i diskmaskinen men ibland får det faktiskt stå 3 dagar innan det görs. Jag lovar att detta inte är jag egentligen utan min ensamma, apatiska sida som spökar.. snart är T hemma och jag får mer energi.

Igår fyndade jag också rätt så rejält :) Ropade in en spjälsäng (ord ca 1000) med vyssanlulltassar (ord 299:-) och en fräsch madrass m. fjädrar (ord 600:-) för endast 36:- . Det är pinsamt billigt.. har kontaktat säljaren på Tradera nu, han bor i Alingsås och jag hoppas inte han drar sig ur eftersom det blev så billigt. Vågar inte ta ut någon seger i förskott nämligen. Hoppas på att kunna hämta den först nästa söndag då vi ändå är påväg hem från Örebro.. resten av denna vecka är relativt fullbokad som den är.

Börjar bli mer & mer trött också.. eller rättare sagt, hur tidigt jag än går upp så blir jag pigg först framåt natten. Efter frukost vid 12 idag gick jag och la mig för att läsa lite.. men orkade inte läsa så jag bara vilade ögonen; Tror inte jag somnade för jag hörde alla ljud.. men det var skönt. Är grymt sugen på att göra det igen :D Vet inte om jag vågar för jag har lite jag borde göra.. fast äsch, det kan man göra ikväll :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?