söndag 16 maj 2010

me and my strawberries

Åh har precis sagt hejdå till mor & bror.
Är väldigt tacksam för att dem kom hit mellan Ons-Sön för dels har veckan gått snabbare samt att jag har fått mycket hjälp. Idag fick jag hjälp med plock, dammsugning och sopsortering tex.. Ett jobb som för mig i mitt nuvarande skick tar en hel dag :) Nu ska jag bara moppa köket & sovrummet så är det fint härhemma.
Innan de sa hejdå åkte vi till affärn så nu har jag laddat med jordgubbar här så det står härliga till..Älskar jordgubbar! Det skulle jag nog kunna leva på om det var något jag var tvungen att välja! Min bm sa att jag måste passa på att käka sådana också eftersom bebisar oftast inte tål när man äter sådant samtidigt som amningsperioden.

Eftersom Looka varit i Cypern nu förra veckan så har mitt utlandssug lockats fram än mer. Jag är så grymt sugen på turkosa hav med korallrev och fiskar i all dess färger, glittrande vågor som slår in mot mina fötter som är nedborrade i sanden. Jag är ett blötdjur och mina semestrar spenderas oftast 10-12 timmar på stranden (i vattnet) och resterande tid är det äventyr som gäller. Det är väldigt viktigt att utforska stället man är på. Första veckan är jag oftast väldigt lokal och andra veckan är det bil, moppe eller 4-hjuling som gäller! :D Har jag sagt att 4-hjuling är grymt skoj?




Sitter och kollar bilddagboken och ser tillbaka på mina resmål:
Polen -04?
Cypern -05
Mallorca -06
Italien -07
Karpathos -08
London -10
(självklart Danmark & Norge i arbetet. Tyskland, Finland)

Eftersom jag inte reste alls under 09 eller att det kommer bli någon längre stans i år så måste jag defenitivt satsa på en riktig badsemester när bebisen blivit lite äldre (:

Nej nu ska jag börja med maten och sedan slå mig ned i soffan och mysa resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?