lördag 8 maj 2010

Sugar, sugar

I förrgår åkte vi till svärisarna och grillade.. årets första utegrill :) Det var sååå varmt på deras terass och solen tog verkligen i hela ansiktet! Dock var det roligaste när Thomsen satte in sin fejkpiercing i läppen.. Han hade sagt att svärmor skulle börja gråta och jag hade väl inte riktigt trott det. Svärmor började böla och höll sig för kinderna. Jag var tvungen att gå runt hörnet och smygskratta och stampa lite ^^ Svärfar blev fly rasande och gormade svärord i en lång radda på danska! Haha :)

Igår var vi hos BM igen, jag bävade lite inför besöket. Fick jättehögt sockervärde i blodet och även i uringen.. w t f! Min bm var inte nöjd och vill sätta mig på sockerfri kost nu.. jaja =/ Hon sa att jag ska äta All Bran istället till frulle, men det gör jag ju! Hursomhelst är det slut på mjölk.. min älskade frukostmjölk är det slut med =/ Jag har inte diabetes men graviditeten har gjort det svårt för min kropp att producera nog insulin för mig & bebis. Frukostarna ska tydligen vara det som är svårast att fixa.. men har köpt lite sockerfri yoghurt, minileverpastej och sockerfritt rågbröd.. jättegott faktiskt :) Får inte äta banan och vindruvor heller.. älskar ju banan i flingorna tex eller vindruvor som kvällsnacks! Jobbigt =/ Bebis växer som den ska.. eller mina mått iaf. Tydligen så hade det toppat översta kurvan förra gången men vänt och lagt sig jämt idag. Hjärtslagen ligger fortfarande högt (är det en liten tjej ändå?) Hmmm.. är så grymt nyfiken, men känner starkt att det är en kille..

Går redan in i v.33 imorrn och har fortfarande inte fixat annat än själva barnvagnen.. visserligen bilbarnstolen också. Funderar på att skriva en liten lista över vad som ska med bb-väskan och om de första vårdgrejjorna som behövs till bebisen sen.. antar att blöjjor är en självklarhet ex ^^
Längtar tills jag kan röra mig som förr.. vågen visade ingen rolig siffra igår, när bm-assistenten kom och hämtade mig för att hon glömde vågen så sa jag faktiskt att "neh jag hoppar gärna vikten, väger mig hemma istället" Jag kommer inte bli eller kan inte motionera mer än jag gör.. blir bara depprimerad av att se att jag går upp mellan varje besök istället för ner. Jo jag ska helst gå ner men det känns stört omöjligt eftersom jag inte KAN röra mig mer än att gå.. ibland fortare ibland bara lunk. Hoppas min kostomläggning kanske gör att jag ligger still åtminstone.

Nej nu blir det duschen & sen kaffe (ja med mjölk, för det slutar jag inte med däri)

1 kommentar:

  1. Gumman, förstår att det måste vara tfft..det är ju trist att väga sig bara man inte ät gravid.. Kämpa på med sockret! Fattar dock inte aytt bm rekomenderade All Bran till frukost, det är ju asmycket socker i det...hmm?

    Hoppas du och bebis mår bra iaf, stor kram på dig!

    SvaraRadera

Vad tycker du?