onsdag 12 maj 2010

Rånad av min egen familj

Det var längsen klockan stod på 5.45 här hemma.. Det brukar ju vara min båtuppstigningstid i vanliga fall.

Ska iväg snart till bm, först för att slänga åt dem lite urin och sen blir det föräldragrupp i 2h.. Jag hoppas på att den kommer vara så pass intressant att det känns lika lockande att gå upp tidigt resterande 3ggr. Tyvärr kan inte Thomsen följa med vilket jag helst hade sett. Många blivande pappor känner sig ju delaktiga först här eftersom de ofta splittrar gruppen och låter herrarna vara för sig. Jag hoppas det kanske finns någon annan som inte fått med sig sin karl eller helt enkelt går igenom graviditeten utan karl (för min egen skull alltså). Efter gruppen så ska jag upp å sticka fingret för att kolla blodvärdet igen.. hoppas på att det är lågt eller åtminstone lägre.. Har ju skaffat mig osötad yoghurt, bran flakes, osötat rågbröd och mini-leverpastej.. till det vatten! Mer känns det inte som jag kan byta ut?

Jag är väldigt irriterad på min bank också. Igår när jag skulle logga in för att sköta Tradera-affärerna ser jag att mitt sparkonto saknar pengar. Jag hade lagt undan en exakt summa för att betala resten av barnvagnen med. 3000kr hade någon tagit ut den 5:e. Jag får smått panik men blir samtidigt så fundersam. Kontot är inte kopplat till något kort och summan är så pass jämn så det är ju ingen som liksom fått tag i mitt kort och gått till banken. Årsavgift? Nääe inte 3000 sådär! Hag jag betalat i sömnen, gjort en skum överföring? Nä verkligen inte. Smsar Thomsen på sjön i panik.. ringer därefter morsan och är lagom pissed.
"-Mamma, någon har snott fu*king 3000 spänn av mig"
"VA?"
"Jaaa den 5:e förra veckan så tog någon ut pengar från mitt sparkonto"
"...3000? Va? hmm .. ehe"

Det visade sig att morsan hade cashat ut 3000 förra veckan.. från mitt konto! utan att veta om det själv. Eftersom hon haft mitt kontonr i sin plånbok då hon förde över pengar dit en gång hade hon skrivit det på lappen man lämnar till bank-kassören. Hon hade även visat leg och dittan, sen fått 3000 från mitt konto! Bara sådär!?
Vad hade hänt om hon skrivit in en siffra fel
Eller om vi 2 varit så pass ovänner att vi inte har kontakt
Är det bara att gå in till banken och uppge ett kontonr och sen casha ut pengar därifrån? Även om mamma varit slarvig så har hon inte gjort något fel.. Det har ju banken! Dem har alltså låtit henne tagit ut pengar från en annan myndig persons konto! Det är skamligt! Hon ska ringa dem idag och berätta för detta är inte trygghet! När jag var 15ca satte de ju in 200 000 på mitt konto som skulle in på en annan kvinnas sparkonto. Pengarna satt obermärkta på mitt konto någon vecka innan jag gick till banken för att berätta själv.. det enda jag får är ett halvhjärtat tack! Fan de ska vara glada att jag angav det. Iditoter.

Igår fick jag träffa mina flickor; Brittmer, Emmy, Therese å Beccs.. helt underbart med lite girltalk, även om det mest handlade om samma sak 90% av tiden ^^ But I looove it..

Ikväll kommer mamma och bröderna hit förresten! Ska bli superskoj med lite sällskap såhär över en supertråkig kristenhelg då allt stänger typ! Synd att hennes jedra bil ska krångla så förbaskat.. tycker så synd om henne =/ Hon har kämpat så hårt!

SJ släpper billiga tågbiljetter i sommar .. synd att det kanske inte blir så mkt åka av..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?