onsdag 8 september 2010

Alice..Alice? Who the fu*k is Alice?

Idag tyckte jag det hade gått alldeles för många dagar då vi anmälde Alices namn till Skatteverket så jag fick helt enkelt ta tag i min telefonskräck och ringa upp ovanstående myndighet.. Det visade sig att ärendet låg på bordet i detta nu.. Gaah ska inte behöva ta sådan lång tid! Vi ska ju både fixa försäkring och byta adress (ändra i folkbokföringen).

Efter lite vanligt morgonfix kom vi iväg så tidigt som 14-tiden (ja allt tar förbaskat lång tid nuförtiden). Vi hade ett nytt babygym väntandes på BR då det andra gått sönder; Ve och fasa eftersom det är en himla bra extraförälder när man inte har multikapacitet själv.
Annars rullar dagarna på... arbetet utanför är äntligen! klart och vi kan ta oss in och ut igen. Nu ska jag bara storrengöra hallen och fixa barnvagnshjulen så är allt som förr.

Saknar kameran, kan ju inte ta några bilder på lillan eftersom den är på lagning. Hoppas den kommer snart för det är mkt man missar att ta kort på. Hon växer så det knakar och utvecklas från dag till dag. Känns som att hon snart går eller åtminstone kryper iväg :p Just nu är handen poppis och hon kan stirra på den i flera minuter i sträck och verkligen fokusera som om hon försöker komma fram till hur mkt fingrar det sitter på den. Pratar gör vi hela tiden och dregglar som en toka! Tror det är någon tand på G för det känns som att hon är bebrydd av kli i munnen. Dock kan det ju dröjja flera månader ännu.

Funderar även på dop.. men kan inget och vet inte hur jag ska lösa dilemmat med att vi har släktingar från Norr till Söder och även ännu mer sydväst(?) i Danmark.. Kommer ju bjuda alla såklart men var ska folk sova över om de vill komma? Vill inte känna att de ska känna sig tvugna att boka hotell el. dylikt för att komma på lillans dop. Har nästan lust att strunta i dopet. Känns inte som det gör något om hon inte döps kyrkligt; Dock tycker jag inte det är något fel att döpas in i svenska kyrkan och jag gillar kyrkan som "rum"...ska nog läsa på lite


Vinka nu till folket..
Själv är man grymt pigg och fräsch som en nyponros, fast det kanske man inte behövde berätta?

1 kommentar:

  1. Världens finaste tjejer=) hoppas allt är bra med er!?
    Puss och kram Vickey

    SvaraRadera

Vad tycker du?