torsdag 23 september 2010

Bara massa tråkigt skit

Gröna faran på tur .. med Thomsen i hälarna
Längtar redan till våren då gräset och knopparna kommer tillbaka


Idag har vi faktiskt fått lite gjort.. pratat lite med kungälsvfolket om kontraktsskrivning och bankfixeri. Jag kommer få göra hela den biten själv med lite hjälp av en fullmakt då Thomsen är till havs .. även fullmakt till bankfixeriet för killen som flyttar in här måste fixas.

Har skaffat försäkring åt lillan (lite sent men hon fick ju inte sitt namn förrens förra veckan!) men nu är åtminstone det gjort. Kollade även upp de andra försäkringarna så de verkligen kommer täcka vår nya bostadsrätt. Blev tipsad om lite bokvarskydd och pensionsjox också, men får väl gå igenom det när hjärnan inte kokar.

Vi har ansökt om El via Kungälvs energi så det är bara att hoppas frysen fungerar när man kommer. Likaså flyttat bredbandet.. där kan vi snacka om något som måste fungera :p

Imorrn blir det att ringa till bvc och ställa in återträffen för föräldragruppen.. vi känner inget behov eftersom vi ändå bara var där 1 gång (jag 2) och inte känner en kotte. Dem har säkert kommit ihop sig ordentligt och eftersom vi ändå inte bor här så är det bättre jag anstränger mig på bvc i Kungälv istället. Måste även kolla upp när det var dags för 3-mån vaccinet; Något jag INTE längtar till..

Ska gå igenom de få offerter jag fått av städbolagen och försöka boka in dem också..kolla mer noggrant vad som ingår så att vi får med sådant som KAN missas..ex persienner.

Vi skulle behöva packa också, men det är så grymt svårt :) VAD kan man packa ned liksom? Känns som jag skulle kunna få ihop en kartong just nu...
..och mitt i allt detta har T gått och blivit sjuk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?