onsdag 15 september 2010

Annsi på torken

Jag har inte haft någon möjlighet till utebad i år pga vissa anledningar .. istället har mitt liv berikats med havsduschar :) Med havsduschar innebär sådär grymt mycket och tungt regn på en och samma gång. Idag var en sådan dag. Himlen var knallblå med ett litet svart moln på kanten. Jag å lillan drog till den dära skitbilliga secondhanden på andra sidan gatan.. påväg ut har himlen öppnat sig totalt och regnet öser ned! Kul eftersom jag bara hade tunn fleecetröja och linne under.. precis när jag öppnade dörren så började det hagla..typiskt! Stora tunga hagelkorn som gjorde ont på händer och i huvudbottnen :p Man såg nyduschad ut på 1 minut..

Lillan låg såklart i vagnen och myste --<-@
Drog till centrum, handlade lite vanligheter och när jag skulle hem frös jag verkligen brr!

Väl hemma var jag så grymt våt.. allt åkte av och på med nattlinnet vid 15-snåret *mys* Upptäckte till mitt stora förtret att den nya mobilen som legat i hardtop-facket under regnskyddet badade i vatten???? Varför? 2 regntäta lager borde vara..just det, regntäta? Snabbt ut med den, öppna luckan, vattnet rinner ut.. telefonen börjar göra lite som den vill :S Jag får panik.. har haft den öppnad och torkad, nu verkar menyerna slida som vanligt igen.. och jag bestämmer.

Stumpan har sovit långa pauser idag och sover nu sen 19.15, ovanligt. Hmm, undrar om hon sover nu för natten eftersom jag har en kycklingklubba i ugnen.


Förra gången vi var på 2ahanden så fyndade jag en "vagnsmobil" för 15kr och den har blivit Alices favorit :) Hon verkligen älskar att ligga och slå på den. Är grymt stolt eftersom en sådan kostar runt 200-300 kr i handeln. Det är grymt vad folk rånar föräldrar på olika saker. Har pejlat in ett skötbord för 50kr som i nuläget säljs för ca 1500 .. vet dock inte om jag ska köpa det eftersom det är ett sådant som skruvas in i väggen..

Myrorna var bra förr men nu tycker jag de blivit "dyra" med tanke på vad de säljer.. en gammal lurkig t-shirt som krympt på längden ska inte kosta 60spänn.. även om det är märkes eller för tillfället innekläder ska inte priset höjas mer än i affärerna.. nä skärpning Myrorna. Föredrar de kyrkliga 2ahands där det är gamla damer som volontärjobbar så man kan fynda lite.. ;)

Fick ringt skatteverket idag också då Alice fortfarande bara heter Hansen Törnros.. fick ett registerutdrag på det igår. Den trevlige telefonisten beklagade att de för tillfället hade något pappersstrul och att hon visst fått sitt namn :) Så nu heter hon Alice Linnéa Hansen Törnros..

Har även börjat pejla lite babyaktiviteter i Kungälv. Känner att jag måste träffa folk i min "situation" även om jag lite är emot det.. eller emot och emot låter så tråkigt.. det är inte bara min grej att sitta i en ring och prata bebisbajs.. Jag vill dock träffa jämnåriga som står ut med bebisar och vill prata om annat (: Jag gillar att prata om annat :p
Funderar på babysim, verkar så grymt mysigt.. men jag i baddräkt.. uuuujuj!

Nej ska kolla till min klubba ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?