tisdag 14 september 2010

losin' my V(eins)


- Herregud! Kan du fatta?

- Jag vet, det är ofattbart!

((Kan fortfarande inte förstå att jag faktiskt är mamma))

Idag mina kära har det inte varit en bra dag för mig.. inte direkt för att det har hänt något jättehemsk men hela dagen har varit kantad med sådana dära tråkigheter..



Tappade min nya mascara i vattnet
Okej det låter kanske som det mest ytliga egentligen, men samtidigt råkade jag kladda ned hela tepåsen under ögat samt att borsten tog ett dopp i "klyftan" innan den beslöt sig för sin slutliga hemvist, att sminka sig och vara stressad.. no no, ingen bra deal


Kom till bilen och upptäckte en rispa samt att någon avV:at den

Ja detta sved faktiskt en del..kommer bli riktigt synd om den röda j*veln när jag hittar motsvarande barentsblå på deras bil..antar att det skett på parkeringen, men rispan är en konstig en eftersom den är snett lodrät.



Morgonstress

Att inte hinna dricka upp kaffet..skjutsa T till bibblan för att förtidsrösta, illskrikande unge i bilen utan tillgång till mat = mamma goin' nuts! Slutade med att jag vrålade rakt ut tillslut, stackars T för guds skull.. inte ett bra sätt att skiljas åt för en vecka! Tur att jag har ett samvete och faktiskt KAN be om förlåtelse




Rödljus
Ja det måste vara jävulens påhitt.. eller så har det med karman att göra. HELA vägen hem bestod av rödljus, vart försvann det gröna? Kunde köra 500m åt gången och de som har tagit vägen över Linné-Sahlgrenska-Bifrost vet vad jag snackar om. Gjorde säkert av med 5liter soppa bara på den korta sträckan..



Lillan lillan lillan
Ja har inte hon en bra dag då kan sannerligen inte min bli det heller.. så famnig hon varit idag.. eller så är det bara jag som upplever det så eftersom det finns en mindre famn hemma. Hade planerat att powerwalka men kom aldrig iväg.. de minutrerna hon sover går åt att rengöra flaskor, småplocka, duscha, fixa sig, surfa.. På kvällen fick vi tydligen ont i tänderna(?) och panikgrät till och från.. vad gör man? Mitt mammahjärta. Det enda som funkade var famnen = mamma väldigt hungrig = inte bra ;p De som känner mig vet vad jag snackar om.



Ska jag tillägga att jag sträckt nacken när jag skulle ladda min sketna gamla mobil pga min NYA MÅSTE IN PÅ SERVICE IMORRN..aaaaawh blir galen!




Ingen bra dag med andra ord.. ska nog sova nu..

..kanske har jag bättre flyt imorrn.
Haha vilket klagoinlägg (: Kanske behöver jag lite empati för att orka vidare?
Aja imorrn är somsagt en annan dag, kan bara bli bättre!!




Men tack för att du rispade bilen och fixade till min Olvo ;D

2 kommentarer:

  1. Hello cutiepie!

    Låter inte som du fick någon höjdarstart på veckan direkt =P
    Känner igen det där att mascaran ska kleta ner en totalt innan den landar, hihi.

    Klart du får länka mig i din blogg :D Det är bara jag som inte riktigt kan skriva vad som helst pga att vissa kan reagera lite fel och tro att jag skriver om dem osv..

    Tackar för tipset :) Är dock inte så jätteförkyld utan det är snarare rösten som är helt puts väck :( Jag låter värre än en kråka =P

    Hoppas du/ni får en bra tisdag nu gumman! *kramar*

    SvaraRadera
  2. Först av Allt; Världens största grattis till ER för erat lilla mirakel!!!! (skäms att jag inte skrivit något tidigare..)

    Jag hoppas att du, (och det tror jag!) även som dagar som denna känner den där lyckan där inne.. =)

    Ibland måste man bara få lätta sitt hjärta och klaga!! Så you go girl!! Vi hoppas att nästa dag hamnar mer på din sida =) Kramar!

    SvaraRadera

Vad tycker du?