tisdag 14 september 2010

Efter regn..

Känner lite skam för gårdagens inlägg.. vem är jag att klaga egentligen? Jag har allt jag behöver i mitt liv medan det finns folk som svälter, blir torterade och förföljda, känner sig ensamma och rädda, lider eller är döende.. ja jag kan mala på i evigheter. Jag har en kille som älskar mig och tycker om mig PRECIS som jag är. Även om jag har flottigt hår, finnar och en extra människa i övervikt. Jag har en dotter som är så söt att jag kan titta på henne i timmar, hennes leende värmer mig rakt igenom. Jag har en mor som skulle göra precis allt för mig även om hon offrar något för sig själv. Jag har två underbara och starka bröder som finns där när jag verkligen behöver, jag har få men fina vänner, sådana som alltid kommer att finnas fast det kan gå lång tid mellan varven; sådana vänner man kan vara sig själv med och verkligen slappna av... ja, jag är en av de lyckligt lottade egentligen

Idag grät jag faktiskt en sväng (har blivit ganska blöt det senaste året -hehe-) när jag såg på Biggest Loser, brukar inte följa programmet men det råkade stå på medan jag matade lillan. Där var en kvinna på 30något som förlorat sin man och sina 2 små barn i en bilolycka. Någon hade kört 150km/h och dödat dem rakt av. En liten rödkrullig flicka och ett spädbarn fölorade livet i den kraschen samt hennes livskamrat.. jag bölade så och tänkte på om jag skulle överlevt en sådan händelse, förmodligen inte...

För att inte bli alltför sentimental.. Jag var iväg till MM idag; Först höll jag på att skita i allt då jag vaknade till full "storm" med regn som gick vågrätt.. körde morgonrutinerna och var iväg redan vid 12.30. Haha, eftersom jag gick upp 9.30 så kan man ju tycka att det är ganska fint med tid men neh, nuförtiden stressar vi inte =) Lillan har börjat ogilla att åka bil? Förr räckte det med att den rullade så somnade hon, nu funkar det ibland men hon verkar få panik av bilbarnstolen och känslan av att vara fastspänd (förstår henne till fullo). Men allt gick bra, fick mobilen bytt och det var inget tjaffs som jag var rädd för. Den nya verkar funka som den ska iaf *peppar peppar*

Väl hemma blev det burkravioli a 'la bolognese! :) Haha, nej jag åt det inte ur burken direkt! Jag älskar den sorten och äter den helst kall/rumstempad.. ozoom! Igår blev det fiskbullar, även dem i rumstemp "yum yum" Haha de flesta skulle spy vid tanken.. försökte powerwalka lite sen men fick aldrig upp tempot som "back in the days" Det är liksom för jobbigt att röra på allt fläsk :) Kommer det en bra låt på mp3:n som ger minnena tillbaka brukar jag kunna köra riktigt hårt.

Lillan sover sedan 1/2-timme så vi får väl se om det håller i sig eller om hon vaknar med sin tandsmärta igen.. stackars pluttan! Idag var det lite gnoms på morgonen. Tycker mig skymta något gaddliknande på vänsterkanten, får se.

Duschen kallar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?