torsdag 30 september 2010

Shopping för tjockisar...

Har febrilt suttit någon timme och försökt leta efter stövlar som smidigt glider på mina vader i stl XXL.. och nej det har egentligen inte med att jag är så kraftig förövrigt att göra eftersom jag hade samma vader i högstadiet när jag faktiskt vägde 45!kg mindre än idag *suck*
Hittade diverse sidor och JA det finns storlekar MEN de kostar 2pix och är inte ens snygga.. ska jag betala så mycket då ska stöveln verkligen vara snygg inte passa 40-50åringar. Dem är visserligen kvinnligt snygga men jag är fortfarande (relativt) ung och förtjänar sådan klädstil ;)

Däremot blev jag inte lite så kär i Evans.. måste åka till London och shoppa snart.. där tar dem tjockisar på allvar ;) Man behöver inte gå klädd i tält som osmickrar ens kroppshydda ÄNNU mer. Tillslut hamnade jag på BonPrix; Där jag lovat att aldrig titta eftersom jag ansett att deras reklam skriker billig! Men det fanns en del snyggt, billigt och större storlekar.. ja kanske någon gång i framtiden. Även La redoute har ju ett utbud.

Man får anstränga sig så mycket mer när man är tjock..
För att folk ska tycka om en som man är
För att inte bli bortsållad på arbetsmarknaden (trots bra CV)
För att klä sig (man får ta det man kommer i; Mode, vad är det?)
För att få en partner, vänner m.m

Har man dessutom ingen fin hy, eller vackert svallande hår som jag missat blir allting ännu svårare.. därför får man slipa som tusan på sin personlighet.. glad, tillmötesgående och snäll.. är man inte det så är det kört! Ibland har folk svårt att se igenom vikten, att se den som verkligen är bakom. Det är mycket lättare att visa vem man är inuti om utsidan är vackrare..
Hade jag bara haft ett finare yttre kanske folk verkligen kan se mig för den jag verkligen är.. själv blir jag ibland chockad när jag får se mig på kort.. DET är liksom inte jag på bilden.

Många äcklas till och med av överviktiga.. man kan aldrig äta en glass, lite godis, pizza eller vadsom ute bland folk eftersom de stirrar och tänker "jaha inte undra på att hon ser ut som hon gör" Jag har perioder jag äter pizza ja.. men förut var det kanske 1-2 ggr om året. Man blir så ofta missbedömd.

Det värsta är att när man väger som mest så har kroppen bildat någon sorts fettceller och har man väl gått ned så är det väldigt lätt att fylla på dessa igen.. så har det varit för mig och jag har alltid gått upp till min ursprungsvikt och sen några kg till.. beroende på olika saker, nu sist graviditeten som inte alls var bra för mig viktmässigt!

Kollade på Biggest Loser idag och dem hade gått ned så sjukt mycket vissa av dem, man kände inte igen deras ansikten.. en tjej tyckte jag visserligen var sötare med lite hull nu såg hon nästan lite sjuk ut.

Jag vet vad jag måste göra för att gå ned i vikt.. uttag, intag! Ibland känns det som om jag aldrig blir mätt, hur stor magsäck har jag egentligen.. DET är min issue. Det känns bara så svårt att komma igång och alltid har man en ursäkt eller så börjar nya livet på måndag..
Det finns många måndagar.

Jag har iaf en målbild i mitt huvud av min drömkropp och det är inte i stl 36/38, jag har satt upp ett verklighetsmått som kanske kan funka om jag bara får foten ur.. Har man för höga mål är det svårt att nå dem.


Nattsvammel 130%

1 kommentar:

  1. Det var med tårar i ögonen jag läste. Man känner igen så, såå mycket och det var inte bara något nattsvammel. Allting är sant! Ibland behövs bara nattens skyddande mörka slöja för att våga uttrycka vissa saker. Även om de inte är något annat än sanna!

    Finns en butik i Örebro som heter "be chic" tror jag. Den är för större, vet inga storlekar men tror den börjar vid 42... var den slutar har jag ingen aning om. H&M har ju också någon del med större storlekar, big is beutiful. Kan de ha? Kanske är dem för små också, jag vet inte.. men kika! =)

    Träning.. och få ändan ur.. ja.. man måste känna det själv. På insidan att "NU JÄVLAR" annars händer det inget.. Kan du inte börja med att tänka att en promenad i veckan ska du ta? Sen två... sen två lite längre.. Varje tisdag och torsdag ska du gå tex.. Rutiner är det som funkar. Det tar cirka 22 dagar att vänja sig mentalt vid omställningar....

    Annars skulle jag mest titta in och tacka för alla kommentarer du lämnar på min blogg. Du anar inte hur det värmer! Du gör mig glad! Det kan man göra även om man är stor eller liten på utsidan, insidan är lika varm och stor!!! Kramar!!!

    SvaraRadera

Vad tycker du?