lördag 18 september 2010

Kom på mig själv

Kom på mig själv när jag satt och kollade tv:n imorse..
Det jag skrev i bloggen igår: "rösta för mänskligheten Sverige" betyder inte att jag är KD:are eftersom deras valslagord är "för ett mänskligare Sverige" .. ville bara reda ut det så det inte blir något missförstånd här.

Det jag menar är att vi bör ha ett Sverige där ingen (eller så få som möjligt) lider. Varför ska vi trampa på de som redan är svaga? Jag har sett människor som råkat illa ut under de senaste 4 årens regering.. däribland min sambo som trots trasig handled fick börja jobba då hans "dagar" tog slut... Även våra jobb till sjöss står ev. på kanten om det blir en borgerlig regering. Införs Sis kommer svenska fartyg kunna flagga ut och anställa arbetskraft från ex Filippinerna.. ni kan ju själva räkna ut vad kalkylen blir. Arbetslösa svenska sjömän, filippinare på slavlöner.. är det så vi vill ha det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad tycker du?